3 Haziran 2009 Çarşamba

SEVE SEVE
Guzel Izmir`imin adi gibi guzel Cumhuriyet Meydan`ina soyle bir bakiyorum da yuregim sizliyor.
Atam atinin ustunde ,hedefini gostermis heykeli ile masmavi Ege`ye bakiyor.
Sonra bakiyorum guzelim Cumhuriyet Meydan`imiza bakan binalara ve firmalarin isimlerine.Swiss otelle baslamis ve bilmem hangi yabanci ulkenin bankasi ile bitmis .Bir tane Turkce isimli firma dahi yok neredeyse.

Ey Atam ! Sen dememismiydin asil savasin simdi basladigini ve ekonomik olacagini Kurtulus Savas`inin hemen ardindan .
Altiyuz yil ummet olan daha hala vatandas olamamis milliyetcilik fikrini tam olarak algiliyamamis bir toplumda dahi o zaman boyle bir duyarsizlik yoktu.
1920 yillarda uzerinize İngiliz bayrakli bir sapkayi ya da bir tisortu kim giydirebilirdi.Is yerinin ismini Can`s Cafe diye kim koyardi.
Simdi seve seve ,ozene ozene koyuyoruz bu isimleri .Utanmadan giyiyoruz milletimize kan kusturan milletlerin bayraklarini tasiyan giysilerini.Amerikan sinemasi sayesinde dilimiz kulturumuz degisti.
Biz bakmazdik ustumuzdeki giysi ne marka diye.Temiz olsun yeterdi.Yuzlerimize ,yuraklerimize bakardik.

Rambo`ya hayran cocuklarimiz Canakkale`de bir suru gercek kahramanlarimiz varken.Seyit`lerimizi bilmezler cogu cocugumuz ailesinde belki de bir sehiti varken.
Tufege,bombaya, tanka ne gerek var isgal etmisler zaten her yeri.Kurtulus savasindan onceki haritaya bir bakin ve simdi cok uluslu sirketlerin aldigi milli kaynaklarimizin yerlerine bir bakin.Hic bir fark goremeyeceksiniz.Silahla olmadi parayla satin aldilar,aliyorlar.Tarihte daha once de yapmaya kalktiklari gibi.
Ve bunlara izin verenleri alkisliyor benim guzel halkim.Seve seve hic utanmadan arlanmadan keyfle satilisini izliyor her degerimizin.
Ne sunguye gerek kaldi ne silahlara isgali SEVE SEVE seyrettik bu sefer
(Karga Sahap`a sevgiler)

2 yorum:

nilly'nin dünyası dedi ki...

Duvar içeriden nem aldıkça çökmeye başlar;yavaşş yavaşşş..önemli olan o nemin nereden başladığını bulup engellemektir bunun içinde iyi bir tesisatçı gerek hatta yüzlerce!!!!!.....

Bu arada geçte olsa geçmiş olsun diyorum..yazılarınızı keyifle okuyorum.Kuzen Kubilay ın aracılığı ile keşfettim.)
Nilly..

ucar.arif@gmail.com dedi ki...

Cok tesekkur ederim.Kim kimdir cok iyi tanimiyorum.
Tanistigimiza sevindim.Ben de okuyorum sizi :))
Sevgiler...