1 Mayıs 2009 Cuma

Neden 41 yasinda kalp krizi gecirdim ?

Neden 41 yasinda kalp krizi gecirdim ?
Genler,cinsiyet,sigara,alkol,duzensiz beslenme,uykusuzluk,yogun tempo,stres…
Hepsi kalpkrizi gecirme nedenim olabilir mi ?
Once babaannemi , bir yil sonra babami kalp krizi nedeni ile kaybettim.Genlerde sorun var mi ? Var.
Erkeklerde kalp krizi gecirme oraninin kadinlara gore daha fazla oldugunu da biliyoruz.E erkek miyiz ?
Evet.
Sigaraya lise ikiye giderken bir kiz arkadasimin ugruna baslamistim .Cigdem bana Esrefpasa Lise`sinin arkasinda ilk sigarayi uzattiginda icmiyorum demistim ve cok utanmistim sonraki bulusmamizda unutarak yine bana sigara uzatmisti ve ben ozguvenimin olmayisi nedeni ile sigarayi alip yakmistim.Kendimi ona kanitlamak icin.Yaklasik o zamandan buyana 24 yil gecti ve bunun topu topu 3 yili sigara icmedim sadece.Geri kalan 21 yil boyunca buyuk bir zevkle , bokunu cikararak gunde uc ,dort paket sigarayi cigerlerimden gecirdim. Sigara var mi ? Evet.
Duzensiz beslenme konusu sigara kadar basarili oldugum konulardan biridir.Yillarca sebzelerden nefret ettim.Delikanlilik caglarimdan baslayarak her gece aleminin ardindan Yadigar corbacisi mi yoksa falanca yerdeki corbaci mi kapi kapi dolasip, az beyinli karsik kelle pacalar ,bol sarimsakli, sirkeli ,limonlu mideye indirilmedi mi ? Indirildi. Cocuklugumdaki yokluk yillari bittikten sonra biraz paraya kavusup mutfak zenginlesip te yagli yiyeceklere kavusunca suursuzca yemedim mi ? Yedim.Saganda tulum peynirli bol tereyagli yumurtalar oh ! Afiyet olsun.
Uykuyu hep gereksiz buldum.Keske uyku diye bir sey olmasaydi da gunu 24 saat yasayabilseydik.Yaradilisimiz yada evrimimiz geregi beyni kisa sureli kapatma ihtiyaci ortaya cikmis.Peki ben buna karsi en guzel saatlerin, gece 12`den sonra basladigini herkese anlatmadim mi ve boyle yasamadim mi ? Yasadim.Sabahin 4`u ile 7`si arasi uyumak yeter bana dedim.
7 yasindan beri hayatim boyunca calistim.Bos zamanlarimda da okula gittim.Neyse o kadar abartmayalim.Ya da sadece gercegi konusalim. Gercekten 7 yasindan beri calisiyorum.Mikrosefali , canim kardesim Serdar`i, bu okul ,is temposu icinde ailemle birlikte 11 yil yasatabilmeyi de basardik.Bu arada kah tek odali sobasiz evlerde kah farelerin burnumuzu yedigi gecekondu evlerinde bu mucadeleyi verdik.Sonrasi hep kosturmaca ve hayatta kalma kavgasi. Yogunluk var mi ? Var.
Stres !!! Benim icin ,daha once saydiklarimin hepsi terazinin bir tarafinda ise stres tek basina terazinin diger tarafindadir.Bu faktor tek basina sayfalarca yazilabilecek bir konudur.Benim gibi hayir kelimsi lugatinizda olmayan ve birazda insan olmaya calisan biriyseniz stres ayrilmaz bir parcaniz oluverir zaten. Sabir ,hosgoru ve tevazu sinirlariniz stres yasamanizda onemli kriterlerdir.Stres var mi ? Var.Turkiye`de yasamak kolay mi zaten ?
Yazima baslerken sordugum sorunun cevabi net oldu sanirim.
Beynim 30 yasindaki bir insanin enerjisi ile yasamak isterken bedenim daha dogrusu kalbim frene basti.Sari karti gordum ama halen oyundayim ve mac devam ediyor.Kirmizi karti gorunceye kadar burdayim
Peki ben boyle yasarken gercekten 41 yasinda mi kalp krizi gecirdim? Bence kritik soru bu .
Sevgi isiginiz olsun…

2 yorum:

Kubilay Kızıldenizli dedi ki...

Arif,
Fark etmek değişimin başladığı andır. Ama bunu bilince taşımak gerek.
İstikrarlı olmak yani...
Sen kalp krizi geçirdiğinde dostların, karın, ve oğlun çok acu çekti.
"Acaba" sorusunu sordu herkes kendi içinde bu sorudan korkarak...
Acaba Arif...
Sen aslında sarı değil kırmızı kart gördün ama bu dünyada o kadar çok sevenin var ki, Tanrı bu kartı sarı ile değiştirdi.
Akıllan artık!
Sana değil, bize acıdı.
Unutma ancak Tanrı diyebilir "bana bir şey olmaz" diye.
Biz değil.
Abin, Kubilay

ucararif dedi ki...

Ben mesaji aldim abi sen merak etme:)
O sigarali resmi yasadigim o kotu geceyi bir daha yasamamak adina koydum; bana surekli icmemem gerektigini hatirlatsin diye...
Sevgiler...